Inbound Marketing voor b2B
Zou het niet fantastisch zijn als leads contact opnemen met jou, in plaats van andersom? Het kan met inbound marketing. Door te investeren in inbound marketing voor B2B zorg je dat jouw buyers uit zichzelf naar jouw website komen. Eenmaal daar bedien jij ze met de informatie die zij zoeken en zorg je op creatieve wijze dat je in contact kunt blijven met deze nieuwe hot lead.
wat is b2b inbound marketing?
Leads genereren doe je door online en offline te adverteren, door handjes te schudden op netwerkevenementen en afspraken te maken via de telefoon. Tenminste dat waren lange tijd de enige opties om je doelgroep te bereiken…
Want naast outbound marketing kun je tegenwoordig ook investeren in inbound marketing: een strategie waardoor potentiële klanten uit eigen beweging jouw bedrijfswebsite bezoeken.
Inbound marketing gaat uit van het autonome beslissingsproces van je potentiële buyer: een lead wordt pas klant als deze hier zelf voor kiest, niet wanneer sales besluit hem/haar te benaderen.
Maar wanneer is een klant er klaar voor? Als hij zélf onderzoek gedaan heeft naar de verschillende oplossingen voor zijn probleem. Een bedrijf met een inbound mindset biedt om deze reden waardevolle content die de potentiële klant iets leert of helpt.

INBOUND MARKETING TOOLS
Benieuwd welke online tools je kunt inzetten voor inbound marketing? Download hier een handig overzicht in PDF!
DE INBOUND MARKETING FUNNEL
Leads maken van onbekende internetgebruikers? Dat is geen rocket science! We leggen het uit aan de hand van de Inbound funnel. Zo maken we online marketing makkelijk.

Jouw potentiële klanten gebruiken internet om een antwoord op hun vraag te vinden. Door SEO, SEA en social media in te zetten, vinden zij jouw content in de vorm van blogartikelen, landingspagina’s en dienstenpagina’s.
Anonieme bezoekers die in jouw content waardevolle antwoorden op hun vragen vinden, of een (mogelijke) oplossing voor hun probleem zien, laten op eigen initiatief hun gegevens achter via formulieren. Met waardevolle content bedoelen we o.a. keuzehulp, rekentool, e-book en whitepaper.
E-mailmarketing en social media zorgen ervoor dat je in contact blijft met je nieuwe contacten. Net zo lang tot zij klaar zijn om contact op te nemen.
INBOUND MARKETING MIDDELEN

Buyer Persona
Zet je doelgroep centraal bij alles wat je doet

Zoekmachine marketing
Zorg dat je website goed gevonden wordt

Content Marketing
Maak content waar je doelgroep gek op is!

Online leadgeneratie
Zorg ervoor dat bezoekers hun gegevens achterlaten

E-mailmarketing
Verstuur de juiste e-mail op het juiste moment

Conversieoptimalisatie
Leer van data en blijf optimaliseren
ONZE WERKWIJZE
Oké, inbound marketing draait dus om het creëren van waardevolle content voor je buyer persona, met als doel deze te informeren en uiteindelijk te converteren naar nieuwe klanten. Dat doen we in vijf fasen:
Fase 1. Research
We beginnen nooit zomaar content te maken, maar starten altijd met een uitgebreid onderzoek naar de huidige situatie. We beginnen met een 0-meting van al je online kanalen en doen een SEO scan van je website. Daarna voeren we een zoekwoordenonderzoek en online concurrentie-onderzoek uit en stellen we een buyer persona op van jouw ideale klant.
Afhankelijk van je pakket komt één van onze specialisten een dag meelopen om nóg beter inzicht te krijgen in jouw organisatie, dienstverlening en sales- en marketingprocessen.
Fase 2. Strategie
Na het verzamelen van de data, stellen we een doelgerichte strategie op. In deze strategie bepalen we de quick wins voor jouw website en de andere optimalisatieslagen om zo snel mogelijk meer bezoekers te genereren en het conversiepercentage te verhogen.
Daarnaast maken we een plan voor nieuwe conversiemiddelen, landingspagina’s, blogartikelen en andere soorten van online content. We stellen een contentkalender op voor de komende drie maanden, zodat je precies weet wat er gaat gebeuren.
Fase 3. Creatie
Vervolgens gaan we deze strategie in de praktijk brengen. We gaan aan de slag met Super Vette Content, blogs, cases en webteksten om de vindbaarheid te vergroten en we creëren content offers en online tools om bezoekers te converteren naar leads.
Omdat jij de specialist bent binnen jouw vakgebied, zullen we jouw organisatie hier altijd nauw bij betrekken. We vragen je medewerkers om input te leveren en onze copywriters en contentspecialisten maken hier vervolgens een geweldig stuk van. De combinatie van vakinhoudelijke kennis, een scherpe pen en een specialist die de regels van Google kent, zorgt samen voor maximaal resultaat!
Fase 4. Publicatie
Na creatie publiceren we de content op jouw website en verspreiden we deze met e-mailmarketing en social media. We monitoren de voortgang en optimaliseren waar mogelijk voor nóg meer resultaat.
Ook doen we op creatieve wijze outreach naar externe media om nog meer aandacht voor jouw content te genereren.
Fase 5. Optimalisatie
Na publicatie van de content, analyseren we de resultaten. Wat ging goed? Wat sloeg aan bij de doelgroep en wat niet? Deze inzichten nemen we mee. Zo leren we jouw buyer steeds beter kennen en kunnen we deze steeds beter bedienen.
De voordelen van inbound marketing voor B2B
Inbound marketing is niet beter dan andere vormen van leadgeneratie. Wel heeft het een aantal unieke voordelen ten opzichte van traditionele vormen van adverteren.
Klantgericht
De focus van inbound marketing ligt bij de klant en zijn uitdagingen en problemen. Bedrijven met een inbound mindset helpen hun potentiële klanten door het aanbieden van (gratis) waardevolle content zoals een e-book, webinar, onderzoek, template, enzovoort.
Vraag jezelf eens af: neem je liever een product of dienst af bij een bedrijf dat jou iets probeert te verkopen, of bij een bedrijf dat jou probeert te helpen?
Voordelig
Doordat deze vorm van marketing zich richt op evergreen content blijft de informatie lange tijd relevant. De filosofie is dat je één keer tijd en moeite investeert om Super Vette Content te maken en hier vervolgens jarenlang van profiteert!
Duurzaam
Is het budget van je Google of Facebook campagne op? Dan krijgt niemand je advertenties meer te zien en stoppen de resultaten direct.
Inbound marketing richt zich op organisch gevonden worden in de zoekresultaten van Google. Hierdoor gaan de resultaten mogelijk nog jaren door, ook al wordt er niet meer in geïnvesteerd.
Meetbaar
Doordat potentiële klanten gevolgd worden in hun klantreis door de website, kan een inbound marketeer precies zien wat aanslaat bij de doelgroep en wat niet. Door deze inzichten leert het bedrijf zijn doelgroep steeds beter kennen en kunnen ze deze steeds beter bedienen.
Download de 14 voordelen in een handige PDF:

“De enthousiaste specialisten van Leadsupply hebben ervoor gezorgd dat wij anders naar onze (online) marketing zijn gaan kijken. We zochten naar een vriendelijkere manier om onze visie op ICT over te brengen, inbound marketing lijkt voor ons de oplossing. De nieuwe website die Leadsupply voor ons ontwikkelde is fris en we verwachten hiermee een mooie stroom aan new business binnen te gaan halen.“
“Ik ben erg tevreden over de samenwerking met Leadsupply en de manier waarop we samen meer handen en voeten geven aan onze inbound marketing. We bouwen aan een gerichte contentstrategie en onze online vindbaarheid. Het contact verloopt prettig en dynamisch en omdat we elkaar steeds beter leren kennen, zien we dat dat steeds meer zijn vruchten afwerpt.“
INBOUND MARKETING SOFTWARE
Om onze dienstverlening uit te kunnen voeren, werken wij met speciale inbound software: het hart van alle inbound marketing processen.
Hubspot
HubSpot is een inbound marketing tool, sales platform én CMS in één krachtig software pakket. Het grote voordeel van het gebruik van een all-in-one oplossing is dat alle activiteiten aan elkaar gekoppeld worden, waardoor we de resultaten perfect kunnen meten en optimaliseren. Ook is Hubspot erg gebruiksvriendelijk waardoor jouw huidige marketing- en salesafdeling er snel mee uit de voeten kan!
Meer over Inbound marketing
Wat is inbound marketing?
Inbound of outbound marketing: Welke vorm is geschikt voor mijn business?
Maak vaste klanten van eenmalige bezoekers met de Inbound marketing funnel
Zo maak je content voor de B2B buyers journey
14 voordelen van Inbound Marketing
5 manieren om website bezoekers te converteren naar leads
In 8 stappen een buyer persona maken voor B2B
11 SEO tips om je website beter vindbaar te maken in Google
Meer bezoekers op je website? Volg deze 6 stappen!
Hoe bepaal ik of mijn B2B lead een MQL of een SQL is?
12 tips voor het maken van een goede landingspagina
OVERTUIGD VAN Inbound marketing?
Inbound marketing is meer dan alleen een duurzame strategie voor online leadgeneratie. Door actief te werken aan thought leadership leren bedrijven hun buyer écht kennen en weten ze eenmalige bezoekers om te zetten tot levenslange promotors van hun organisatie.
Ben je overtuigd van de kracht van inbound marketing voor B2B? Laten we dan samen werken aan jouw doelstellingen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.