Meer bezoekers op je website? Volg deze 6 stappen!

Websitebezoekers komen niet zomaar aanwaaien. Wil je meer bezoekers op je website? Ga dan doelgericht te werk en volg de stappen in dit artikel.

Je hebt een geweldige bedrijfswebsite gemaakt waarop je je bezoekers vertelt wat jouw bedrijf doet, wat je werkwijze is en waarop je laat zien hoe goed je dit kan. Ook heb je meerdere conversie middelen ingebouwd, waarmee je je bezoekers verleidt om contact met je op te nemen.

Het enige wat nu nog mist zijn bezoekers…

Je vraagt je waarschijnlijk af: hoe trek ik bezoekers naar mijn website?

De meeste mensen die jouw website bezoeken, zijn daar niet beland door je url in de adresbalk van hun browser in te typen. De kans is groter dat ze via zoekmachines of social media op jouw website terecht zijn gekomen.

Dáár moet je dus aanwezig zijn!

In dit artikel delen we een doelgericht stappenplan om meer online bezoekers te genereren met een minimale investering.

meer bezoekers op je website

Stap 1: Zoekmachine optimalisatie

Een effectieve manier om meer websitebezoekers te genereren is door te investeren in zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd.

Met zoekmachine optimalisatie bedoelen we het inrichten van je webpagina’s op zo’n manier dat ze goed gevonden worden in zoekmachines wanneer potentiële klanten op zoek naar de dienstverlening (of producten) die jouw bedrijf aanbiedt.

We richten ons hierbij voornamelijk op Google, omdat dit veruit de populairste zoekmachine is.

Marktaandeel Google

In het kort draait SEO om drie zaken:

  1. Website-techniek: is jouw website veilig, snel en gebruiksvriendelijk?
  2. On-site content: sluit de content op jouw webpagina’s aan bij de zoekintentie van de gebruiker? Ofwel, vindt een bezoeker op jouw pagina waar hij naar op zoek is?
  3. Autoriteit: is jouw website een autoriteit binnen jouw vakgebied? Dit wordt voornamelijk gemeten door het aantal externe links dat naar jouw pagina verwijst.

Wanneer je deze drie zaken beter geregeld hebt dan jouw concurrenten, zal Google je belonen met een hoge positie in de zoekresultaten.

Wanneer je website goed gevonden wordt op relevante zoektermen voor jouw business en hoog gepositioneerd wordt in de zoekresultaten, ontvang je elke maand weer organisch verkeer. Helemaal gratis!

Benieuwd hoe je dat in de praktijk aanpakt? Lees dan ons blogartikel over SEO tips.

Stap 2: Google Ads

Zoekmachine optimalisatie is geen kwestie van één keer inrichten en de volgende dag de bezoekers zien binnenstromen.

Door constant experimentjes uit te voeren bepaalt Google (aan de hand van honderden ranking factoren) welke pagina de zoekintentie voor een bepaald zoekwoord het best beantwoord. Deze pagina wordt beloond met de eerste positie op de eerste pagina van de Google zoekresultaten.

Meer websitebezoekers door hoog te scoren in Google

Maar omdat webpagina’s steeds veranderen en er steeds nieuwe bijkomen en weer verdwijnen fluctueren deze posities dagelijks. Hierdoor kan het ook wel even duren voor jouw pagina de eerste plaats bereikt.

Ook kan het gebeuren dat andere pagina’s nu eenmaal beter zijn dan de jouwe en zul je voor eeuwig ergens onderaan de zoekresultaten blijven hangen…

Gelukkig is er ook een andere manier om bovenin de zoekresultaten getoond te worden.

Namelijk door middel van een betaalde Google advertentie. SEA noemen we dat ook wel.

Deze advertenties herken je aan het groene Adv. naast de url.

Meer websitebezoekers door online advertenties

Wil je op korte termijn meer bezoekers op je website? Dan adviseren om (in ieder geval zo lang je organisch nog niet goed gevonden wordt) te experimenteren met betaalde zoekadvertenties. Je kan hierbij denken aan advertenties voor je diensten pagina’s en je conversie pagina’s.

Als je het wat creatiever aan wilt pakken, kun je ook denken aan content remarketing.

Maar dan moeten we eerst wat content gaan maken, wat we in de volgende stap zullen bespreken…

Stap 3: Start met bloggen

Nu de het fundament staat is het tijd om meer content toe te voegen, met het doel om jouw website vindbaar te maken voor relevante zoektermen.

Het middel dat we hiervoor gebruiken zijn blogartikelen.

Bloggen is een geweldige manier om meer bezoekers op je website te krijgen. Door te schrijven over onderwerpen die spelen bij de doelgroep werk je aan je autoriteit en creëer je content om op gevonden te worden in Google.

Door middel van zoekwoorden onderzoek kunnen we zoektermen vinden waar onze potentiële klanten naar op zoek zijn. Vervolgens kunnen we een contentkalender opstellen om een planning voor onszelf te maken.

Zelf zijn wij in juli van 2018 begonnen met het publiceren van blogs op onze website. Sindsdien zien we ons organische verkeer elke maand verder groeien!

Zakelijk bloggen voor meer bezoekers op je website

Bij een goede blog komt wel iets meer kijken dan enkel het schrijven van een paar woorden. Benieuwd hoe je een goede blog schrijft om meer online bezoekers te genereren? Ook daar hebben we een blogartikel over geschreven.

Gastbloggen

Naast bloggen op je eigen website kun je ook denken aan gastbloggen. Hiermee bedoelen we het schrijven van blogartikelen op externe websites. Zo hebben wij bijvoorbeeld artikelen geschreven op de website van Frankwatching en Marketingfacts. Beide grote websites binnen de online marketing branche.

Waarom we dat doen? Omdat deze websites een community zijn en elke dag veel bezoekers trekken. Wanneer deze bezoekers onze gastblogs lezen, klikken zij wellicht door naar onze site. Dat zijn direct nieuwe bezoekers!

Daarnaast werk je door links in je gastblog te plaatsen aan de autoriteit van je eigen website, wat je algehele posities in Google ten goede zal komen.

Gastbloggen

Stap 4: Social media

Heb je een gaaf blogartikel geschreven en gepubliceerd op je website? Deel dit dan ook op social media.

Als het goed is betreft het een onderwerp waar jouw achterban in geïnteresseerd is. Grote kans dat het via je social media kanalen dus ook aardig wat wat websitebezoek oplevert.

Publiceer het artikel niet alleen op de pagina’s van je bedrijf, maar deel het ook via je persoonlijke kanalen. Ook kun je blogs laten schrijven door medewerkers. Deze kunnen dit artikel vervolgens delen via hun eigen persoonlijke kanalen, wat weer nieuwe bezoekers oplevert buiten je eigen netwerk.

Meer websitebezoekers met social media

Stap 5: E-mail automation

Zoals bij stap 4 ook al besproken, heb je over een onderwerp geschreven wat jouw doelgroep bezighoudt. Als je een e-mail lijst hebt opgebouwd, doe je er goed aan om deze lijst te attenderen op het feit dat er een nieuwe blog online staat.

Dit hoeft niet perse een professioneel gestylde nieuwsbrief te zijn. Enkele prikkelende regels tekst waarin je de geadresseerde op de hoogte brengt van een nieuw blogbericht volstaat meestal al.

SEO guru Neil Patel is hier bijvoorbeeld erg goed in:

Met email automation websitebezoekers genereren

Heb je nog geen e-mail lijst opgebouwd? Begin daar dan zo snel mogelijk mee! In onze blog over conversie verhogen bespreken we hoe je dat slim aanpakt.

Stap 6: Hergebruik oude content

Wanneer je een tijdje bezig bent met het schrijven en publiceren van blogartikelen wordt er wellicht een overkoepelend thema duidelijk.

Je kunt blogartikelen binnen een thema dan bijvoorbeeld bundelen en aanbieden als e-book. Of een nieuwe pagina maken op basis van een overkoepelend zoekwoord, waarop je al deze informatie bundelt.

Ook hoef je een artikel niet perse maar één keer te delen via social media. Wanneer het tijdloze content betreft mag je het best om de paar maanden weer een keer delen. Je kunt hierbij inspelen op speciale dagen van het jaar.

Aan de slag

In dit artikel hebben we je een werkbaar stappenplan gegeven, waarmee je gegarandeerd meer websitebezoekers zult genereren. Bij Leadsupply gebruiken we al deze technieken in onze inbound marketing dienstverlening.

Wil je ook meer bezoekers op je website, maar weet je niet goed waar te beginnen? Neem dan contact met ons op. Onze specialisten analyseren jouw website en ontdekken graag voor je waar de kansen liggen!

Interessant hè?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand nieuwe artikelen, blogberichten en ander nieuws over de wondere wereld van leadgeneratie rechtstreeks in je inbox!



Gerelateerde artikelen

6 onmisbare pagina’s voor een ijzersterke bedrijfswebsite

6 onmisbare pagina's voor een ijzersterke bedrijfswebsite Ben je van plan een nieuwe bedrijfswebsite te (laten) maken? Of vraag je je af welke pagina’s je nog allemaal kunt toevoegen aan je huidige website? Stop! In dit artikel vertellen we je welke...